FAQs
Ja, dat bent u. Onze IATA-, ATOL - en ABTA-licenties zorgen ervoor dat u beschermd bent vanaf het moment dat u uw vakantie koopt tot op het moment dat u terugkeert, maar u hebt nog steeds een vakantieverzekering nodig. Uw geld is 100% veilig wanneer u bij ons boekt, zodat u zich kunt ontspannen en naar uw vakantie kunt uitkijken.
De toegestane hoeveelheid bagage is afhankelijk van de vervoerder en het type ticket. U bent er zelf voor verantwoordelijk om ervoor te zorgen dat uw bagage binnen de toegestane gewichtslimiet valt voordat u op reis gaat. Raadpleeg vóór uw vertrek de website van de reisorganisator/vervoerder.
Een adequate reisverzekering is een voorwaarde van uw contract met ons of de betreffende leverancier, waar van toepassing. U dient een verzekeringspolis af te sluiten om u en uw partij te dekken tegen de kosten van annulering door u; de kosten van bijstand (inclusief repatriëring) in geval van een ongeval of ziekte; verlies van bagage en geld; en andere onkosten. Als u niet met een adequate verzekeringsdekking reist, zijn wij niet aansprakelijk voor eventuele verliezen waarvoor anders dekking door een verzekering beschikbaar zou zijn geweest.
We kunnen algemene informatie geven over de paspoort- en visumvereisten voor uw reis, maar dit is alleen ter informatie en het blijft uw verantwoordelijkheid om de vereisten te controleren voordat u op reis gaat. Uw specifieke paspoort- en visumvereisten, en andere immigratievereisten zijn uw verantwoordelijkheid, en u dient deze met de relevante ambassades en/of consulaten te bevestigen. Noch wij, noch de leverancier aanvaarden enige verantwoordelijkheid als u niet kunt reizen omdat u niet voldaan hebt aan een paspoort-, visum- of immigratievereiste. In de meeste landen moeten paspoorten nu minimaal 6 maanden na uw terugkeerdatum geldig zijn.
Controleer of uw paspoort geldig is voor uw reisdatums. De geldigheid van uw paspoort is uw verantwoordelijkheid. Sommige landen van bestemming eisen dat uw paspoort nog vele maanden na de reis geldig is.
U treft hier meer informatie aan:
Wij zijn niet medisch opgeleid om u te adviseren over eventuele gezondheidsformaliteiten die voor uw reis nodig zijn, neem contact op met uw eigen arts voor uw specifieke omstandigheden.
Als u speciale verzoeken heeft (bijvoorbeeld dieetwensen, wiegjes of kamerlocatie), geef dit dan tijdens het boeken aan ons door. Wij zullen al deze verzoeken doorgeven aan de relevante leverancier, maar wij garanderen niet dat aan deze verzoeken voldaan zal worden en wij kunnen hiervoor niet aansprakelijk worden gesteld als dit niet het geval is. Dit wordt alleen op verzoek uitgevoerd.
Zorg ervoor dat u ons de juiste leeftijden geeft van de kinderen en baby's die reizen. Alle leeftijden die aan ons worden gegeven op het moment van boeken, moeten de leeftijden zijn van de kinderen en baby's op het moment van de terugreis. Baby's moeten ouder dan twee weken zijn om te mogen vliegen en jonger dan twee jaar op de retourdatum om als baby te worden geclassificeerd. Afhankelijk van de gekozen luchtvaartmaatschappij en/of uw verzoek, kunnen baby's geen eigen stoel toegewezen krijgen en hebben ze geen recht op bagage.
Alle aangegeven aankomst- en vertrekdatums en -tijden zijn plaatselijke tijden, tenzij anders vermeld.
Tickets worden meestal 14 dagen vóór de vertrekdatum verzonden. Met elektronische tickets, die door de meeste luchtvaartmaatschappijen aangeboden worden, kunt u zonder een papieren ticket reizen. De ticket wordt veilig opgeslagen in het reserveringssysteem van de luchtvaartmaatschappij. Als u e-tickets op deze website koopt, zult u een bevestiging van uw aankoop via e-mail ontvangen. De e-mail bevat de informatie over uw reisschema en de bevestigingsnummers. U zult geen papieren bevestiging, ontvangstbewijs of papieren tickets ontvangen. Wanneer u incheckt voor uw vlucht, geeft u de incheckagent uw reserveringsnummer of een afgedrukte kopie van uw reisschema, samen met een door de overheid afgegeven identiteitsbewijs met foto. Voor ticketloze luchtvaartmaatschappijen moet u bij het inchecken uw boekingsreferentie aangeven. Zorg ervoor dat u en de passagiers namens wie u de boeking hebt gemaakt, over alle vereiste documentatie en informatie beschikken die u bij het inchecken nodig hebt.
U moet ons zo snel mogelijk op de hoogte te stellen van alle annuleringsverzoeken. Als u uw boeking annuleert of wijzigt, kan de leverancier de annulerings- of wijzigingskosten in rekening brengen, zoals vermeld in de voorwaarden van die leverancier (dit kan 100% van de kosten van de reisarrangementen bedragen) en dit varieert afhankelijk van de leverancier. Daarnaast moet u ons ook administratiekosten per persoon betalen zoals beschreven in de boekingsvoorwaarden.
Waar een terugbetaling is toegestaan onder de voorwaarden van de betreffende leverancier. Alle verschuldigde terugbetalingen worden berekend en evenredig teruggestort via de oorspronkelijke betalingsmethode, in dezelfde verhouding als de oorspronkelijke betaling aan ons is gedaan.
Als u een deel van uw boeking wilt wijzigen nadat onze bevestigingsfactuur is verzonden, moet u ons zo snel mogelijk informeren. Dit moet gedaan worden door de eerstgenoemde persoon op de boeking. Ondanks het feit dat we ons best doen om u te helpen, kunnen we niet garanderen dat we aan uw aangevraagde wijziging kunnen voldoen en we kunnen geen wijzigingen aanbrengen in een boeking 7 dagen voorafgaand aan het vertrek. Daar waar we aan een verzoek kunnen voldoen, moet voor alle wijzigingen administratiekosten per persoon per wijziging betaald worden, zoals beschreven in de boekingsvoorwaarden, evenals alle van toepassing zijnde tariefwijzigingen of extra gemaakte kosten, evenals alle kosten die door onszelf worden gemaakt, en alle kosten die door een van onze leveranciers gemaakt of opgelegd worden. U dient zich ervan bewust te zijn dat deze kosten kunnen toenemen naarmate de wijzigingen dichter bij de vertrekdatum liggen en u dient zo snel mogelijk contact met ons op te nemen. Als we u niet kunnen helpen en u niet verder wilt gaan met de oorspronkelijke boeking, behandelen we dit als een annulering door u. Er kunnen annuleringskosten in rekening gebracht worden. Als u niet kunt reizen, is het mogelijk om uw boeking over te dragen aan een andere geschikte persoon, mits u ons hiervan schriftelijk op de hoogte stelt. Er worden administratiekosten in rekening gebracht, details beschikbaar op verzoek. Opmerking: Bepaalde arrangementen mogen niet gewijzigd worden nadat zij zijn bevestigd, en voor elke wijziging kunnen annuleringskosten berekend worden tot 100% van dat deel van het arrangement.
De aansprakelijkheid voor bagage die in handen is van de lucht- of zeevervoerders wordt in het algemeen geregeld in internationale verdragen. Voor claims voor vermiste of beschadigde bagage dient u zich te houden aan de regels op de achterkant van uw ticket of op de vervoersvoorwaarden van de betreffende luchtvaartmaatschappij. U kunt geen kosten voor verloren bagage claimen via ons of uw kaartuitgever.
De toegestane inchecktijd verschilt per leverancier. We raden u daarom aan om een minimale inchecktijd van drie en een half uur aan te houden voor langeafstandsvluchten en drie uur voor korte vluchten.
Zorg ervoor dat u uw accommodatievoucher of bevestiging meeneemt, deze ontvangt u per e-mail van ons. Zonder deze documentatie krijgt u mogelijk geen toegang tot uw accommodatie. We sturen accommodatie- en hotelvouchers, indien van toepassing op u, per e-mail nadat we de boeking hebben voltooid en alle documentatie van de betreffende leverancier hebben ontvangen.
Transfers van de luchthaven naar uw accommodatie zijn niet inbegrepen, tenzij u vooraf geboekt en betaald heeft voor transfers op het moment dat u geboekt heeft. Als u uw vluchten zelfstandig hebt geboekt, is het uw verantwoordelijkheid om ons op de hoogte te stellen van uw reisplan en eventuele wijzigingen in uw verwachte aankomst-/vertrektijd. Houd er rekening mee dat lokale belastingen en onkosten bij het uitchecken in het resort aan uw accommodatie-leverancier betaald moeten worden.
Is bagage inbegrepen in mijn boeking?
Bij het boeken werd u geïnformeerd of bagage bij uw vlucht is inbegrepen. Uw bagagevrijstelling (indien inbegrepen in uw boeking) wordt ook vermeld op uw Inspire-bevestiging en op de website van de luchtvaartmaatschappij.
Wanneer ontvang ik mijn reisdocumenten?
Uw reisdocumenten worden twee weken voor vertrek per e-mail naar u verzonden. Sommige luchtvaartmaatschappijen vereisen een online check-in. Als u dit niet doet, kunnen ze kosten in rekening brengen voor de check-in op de luchthaven. Zorg ervoor dat u de instructies opvolgt die u bij de boeking per e-mail heeft ontvangen. Deze bevatten een stapsgewijze handleiding voor het inchecken.
Vanaf welke terminal vertrek ik op de luchthaven?
Controleer de website van de luchthaven vanwaar u vertrekt om de actuele vertrekterminals te bekijken. Houd er rekening mee dat sommige luchthavens door verminderde vluchtschema's hebben besloten bepaalde terminals te sluiten. Uw vlucht kan dus mogelijk niet vanaf de gebruikelijke terminal vertrekken.
Hoe dien ik een klacht in?
Als u tijdens uw vakantie een klacht heeft, dient u zich onmiddellijk te wenden tot de hotelreceptie of de reisvertegenwoordiger, zodat het probleem zo snel mogelijk kan worden opgelost. Bespreekt u het probleem direct met de hotelreceptie of de vertegenwoordiger, dan kan het meestal meteen worden opgelost.
Blijft het probleem onopgelost, dan moet u het lokale 24-uurs noodnummer bellen, indien dit op uw accommodatievoucher vermeld staat. Indien de klacht niet wordt opgelost, neem dan contact met ons op.
Kan ik een andere Inspire Travel Card gebruiken om het resterende bedrag van mijn vakantie te betalen?
Ja, u kunt meerdere Inspire Travel Cards gebruiken als betaalmiddel voor uw boeking.
Hoe betaal ik mijn resterende bedrag?
U kunt uw resterende bedrag online betalen in de sectie "Boeking beheren" op onze website: https://www.travelbyinspire.co.uk/welcomeback.php.
De vervaldatum voor de betaling van uw resterende bedrag staat vermeld in de bevestiging die u bij uw boeking heeft ontvangen. Mocht u problemen ondervinden bij de betaling, neem dan contact met ons op zodat we een verlenging van de betalingstermijn kunnen bespreken. Als u niet op tijd betaalt, kunnen we uw boeking annuleren en wordt uw aanbetaling niet terugbetaald.
Kan ik mijn boeking wijzigen?
Dit hangt af van de aanbieder waarbij uw vakantie is geboekt en de bijbehorende voorwaarden. Neem contact met ons op als u uw boeking wilt wijzigen, zodat wij bij de aanbieder kunnen nagaan of dit mogelijk is. Houd er rekening mee dat er wijzigingskosten en eventuele prijsverschillen van toepassing kunnen zijn bij vrijwillige wijzigingen. Wijzigingen aan uw boeking zijn niet meer mogelijk binnen 7 dagen voor vertrek.
Kan ik extra personen aan mijn boeking toevoegen?
Als u een hotel, lodge of vakantiepark heeft geboekt en extra gasten wilt toevoegen, controleer dan of de extra personen in de geboekte accommodatie passen. Wij kunnen hen dan bij de aanbieder toevoegen. Als het aantal extra gasten de maximale capaciteit overschrijdt, moeten we uw boeking wijzigen naar een grotere accommodatie.
Kan ik huisdieren aan mijn boeking toevoegen?
Als u een huisdiervriendelijke accommodatie heeft geboekt, kunnen wij huisdieren voor u toevoegen. Houd er rekening mee dat sommige accommodaties een maximum aantal huisdieren toestaan. Voor het toevoegen van huisdieren wordt een toeslag in rekening gebracht.
Ik wil mijn vakantie wijzigen. Waarom kan dit tot 72 uur duren?
Veel aanbieders staan geen wijzigingen toe via hun websites, waardoor we hen telefonisch moeten benaderen. Tijdens drukke periodes kan het tot 72 uur duren voordat de aanbieder ons informeert over de wijziging en eventuele extra kosten.
Kan ik een verzoek indienen voor mijn boeking?
Ja, als u wilt dat wij een verzoek aan uw accommodatieverstrekker doorgeven, laat het ons dan weten. Houd er rekening mee dat verzoeken niet gegarandeerd kunnen worden.
Wat gebeurt er als ik tijdens mijn vakantie een probleem heb?
Als u tijdens uw vakantie een klacht heeft, neem dan direct contact op met de receptie, zodat het probleem zo snel mogelijk kan worden opgelost. In de meeste gevallen kan het probleem meteen worden verholpen.
Blijft het probleem onopgelost, neem dan contact op met het noodnummer dat op uw voucher staat vermeld. Als u ter plaatse niemand kunt bereiken, moet u ons team contacteren.
Wat moet ik doen als ik na mijn terugkeer een klacht wil indienen?
Stuur alle details schriftelijk naar ons klantenserviceteam. Zorg ervoor dat u de bovenstaande adviezen heeft opgevolgd, zodat wij de klacht bij de aanbieder kunnen laten onderzoeken.
Aanvullende informatie voor reizen naar Spanje
In december 2024 treedt in Spanje een nieuwe wet in werking, waardoor hoteleigenaren en autoverhuurbedrijven verplicht zijn om persoonlijke informatie van hun klanten door te geven aan de Spaanse overheid. De nieuwe gegevensvereisten omvatten paspoortgegevens, woonadressen en betaalmethoden voor personen ouder dan 14 jaar.
Naar verwachting zal dit de inchecktijden in hotels en bij autoverhuurbalies verlengen, aangezien er meer administratieve handelingen nodig zullen zijn.
Reizigers wordt aangeraden om extra tijd in te plannen voor dit proces bij aankomst in Spanje.